En aquesta entrevista veurem el punt de vista de la Gina Piferrer Soler una alumna de 2n ESO A del centre Santiago Sobrequés i Vidal que ha participat fa poc en el projecte Mapa de Ball encarat amb el treball de Síntesi.
Què t’ha semblat aquest projecte?
Ha estat un projecte molt bonic, és molt cooperatiu i ens ha ajudat a unir-nos com a classe. He descobert noves tècniques de ball i m’he pogut expressar mitjançant la dansa. Al principi pensava que seria molt avorrit i que no faríem res, a més, quan ens van ensenyar la coreografia que reproduirem vaig pensar que era molt estranya i que no tenia sentit; cada cop la vaig anar entenent millor i ara ja he entès el missatge que ens vol transmetre, ens vol introduir al llenguatge del moviment per saber-nos expressar.
Què has sentit durant el projecte?
Hi ha hagut moments més divertits que d’altres, a vegades no fèiem activitats tan divertides com ens esperàvem, però en general m’ho he passat bé. Al principi tenia vergonya, però a poc a poc t’acostumes a actuar i ballar davant de la classe, no sé com m’ho faré el dia de l’actuació per presentar-ho davant de tanta gent.
T’ha agradat aquesta experiència?
Ha estat una experiència totalment different, al principi se’m va fer pesat, era bastant difícil aprendre la coreografia i crear una percussió amb el meu grup, però un cop fet ja podies gaudir. Estic emocionada i nerviosa alhora perquè tornant de Setmana Santa presentarem el projecte al teatre municipal de Girona.
Quins tipus de jocs/activitats heu fet per unir-vos com a classe?
Hem imitat fotografies amb grup i també hem fet una coreografia de dansa contemporània, també ens hem inventat una percussió corporal en grup. Sincerament, la que més m’ha agradat ha sigut la de crear imatges, ja que amb els nostres cossos hem hagut de representar imatges, la que em va tocar a mi era una imatge d’una tribu intentant a fer foc.
Quins sentiments heu treballat?
En aquest projecte no ens hem centrat en cap sentiment en concret, sinó que hem explorat com expressar-nos a través de la dansa. L’objectiu és apropar als adolescents el llenguatge del moviment i la dansa contemporània, tot fomentant la creativitat i l’expressió personal.
Què t’agrada més quan balleu o quan feu exercicis de cooperació?
M’agraden les dues coses, però crec que m’agraden més els exercicis de cooperació, ja que d’aquesta manera aprenem a cooperar de diferent manera que fent treballs junt.