Els alumnes de 2n d’ESO s’enfronten a Mapadeball

Autoria: Martí Casals, Anna Marcillo, Eli Muntada, Blai Tané i Jaret

312 alumnes de segon d’ESO dels instituts d’Olot ballen al teatre Principal els dies 16 i 17 de gener “Els diumenges de la vida”, un espectacle de dansa contemporània.

En total uns 2.500 alumnes participen al projecte Mapadeball a diferents teatres, de 7 ciutats diferents. En el teatre Principal d’Olot
van ballar 312 nens de 2n d’ESO. Aquests van representar Mapadeball en dues sessions matinals dirigides a companys i companyes
dels diferents centres respectives escoles, i el vespre van representar l’obra als pares, mares o familiars. Mario G Sáez és el coreògraf d’”Els diumenges de la vida”, una peça de dansa de contemporània que representa els moments de celebració de la vida.

Mapadeball s’ha fet amb un grup de professors que han ensenyat un conjunt de coreografies als alumnes dels seus respectius instituts amb l’objectiu d’aconseguir que els nens i els pares s’ho passin bé durant l’espectacle. Tot i això, els professors no van ser els únics que hi van intervenir, sinó que també van formar-hi part un coreògraf, i una formadora i conductora. L’espectacle tampoc hagués sigut possible sense l’ajuda de Marta Mòra, formadora del projecte. Marta Mòra ha estat molts anys formant als alumnes pel Mapadeball, per tant, ja en té una certa experiència. A més, no ha estat la seva primera vegada formant part d’un espectacle, sinó que ha treballat com a ballarina de claqué en diferents propostes de Roseland i Focus. Actualment, forma part de la companyia artística Divinas i és professora de bio dansa i dansa contemporània adreçada als adolescents.

Mapadeball ha estat portat a terme cada any per alguns dels instituts de Catalunya amb la finalitat que els missatges que transmet l’espectacle arribin a la resta de ciutats, i que cada cop el missatge sigui més gran.

Si comparem l’experiència respecte el darrer any trobarem certes diferències. Pere Faura va ser el coreògraf de l’espectacle “MÀ, PELL, LLAMP, PAMELA, BALADA, PALMADA”. El projecte consistia en què els alumnes havien d’expressar, de diferents maneres, paraules les quals contenien les mateixes lletres que la mateixa paraula Mapadeball.

En definitiva, aquest projecte es dona cada any i té unes valoracions per part dels pares i dels fills molt bones. Gràcies a això la gent té una expectativa molt alta cada any i han d’anar millorant alguns aspectes, ja que és un projecte molt divertit i engrescador de veure i de fer per a tots els alumnes.