Nostàlgia

Autoria: Marc Montenegro, Pol Ferrer, Mariamu Jamegay i Núria Flores

Mapadeball és un projecte on Mario Sàez és el coreògraf, aquest ball va ser representat per als alumnes de 2n d’ESO els passats dimarts i dimecres 16 i 17 de gener.

Mapadeball és un projecte anual de pràctica artística a l’aula per a apropar el moviment i la dansa contemporània al públic més jove. Aquesta coreografia que van fer els alumnes de 2n d’ESO de diferents instituts d’Olot, en concret, el Bosc de la Coma, l’Escola Pia, el Cor de Maria i l’institut Greda, es va representar el 16 i 17 de gener. El projecte està liderat pel Mercat de les Flors amb la implicació de la Xarxa Transversal. El títol d’aquest espectacle, és” Els diumenges de vida” i l’obra va relacionada amb les estacions de l’any i altres coses de la vida.

Hem pogut veure algunes coses que no ens han acabat d’agradar, un exemple és que hi havia alguns alumnes que no tenien prou motivació o ganes per fer la coreografia, ho podem entendre, pel fet que nosaltres l’any passat estàvem a la seva situació i entenem
que hi ha coses que no es tenen ganes de fer. La música, en concret creiem que no era gaire encertada perquè la trobàvem molt repetitiva, igual que alguns dels moviments o passos de ball. També hi havia alguns moviments difícils d’entendre o interpretar, ja que eren molt estranys. La diferència que hem vist aquest any respecte a l’any passat és principalment en els balls, actuacions i colors. Comparant els balls crec que l’any passat va ser més alegre, amb colors més vistosos i més divertit.

Malgrat que no ens ha acabat d’agradar el ball, mentre el miràvem hem sentit felicitat i nostàlgia en recordar el nostre ball de l’any passat. Esperem que l’any vinent pugui ser més alegre i més adequat pels alumnes. És probable que aquesta sensació la tinguin
l’any vinent els alumnes que han participat en el Mapadeball. En realitat, la coreografia de Mario G Sáez, amb una música repetitiva i calmada ens transporta, en certa manera, a la mandra del dia abans de tornar a classe. Esperem que l’any vinent els alumnes tinguin més motivació a l’hora de l’actuació i que la coreografia sigui més adequada per als alumnes de l’any vinent.