Crònica: Mapa de ball torna amb un nou espectacle contemporani
MAPADEBALL és un projecte anual de pràctica artística a l’aula que té com a objectiu introduir i abordar el llenguatge del moviment i la dansa moderna a un públic jove, especialment als estudiants de secundària. És una eina educativa per al professorat, però el més important, es presenta com una experiència positiva personal i col·lectiva. Sota la supervisió d’artistes locals, estudiants i professors comparteixen el procés de creació de coreografies al llarg de l’any, que culmina amb actuacions de dansa contemporània a cada ciutat participant. Aquest projecte és dut a terme pel Mercat de les Flors, Transversal, Xarxa d’Activitats Culturals i l’Àrea de Cultura i Educació de l’Ajuntament d’Olot.
Aquest any el projecte MAPADEBALL, portat per Pere Faura, té com a títol: Mà, pell, llamp, pamela, balada, palmada. L’espectacle es durà a terme el dimarts 25 d’abril a les 20 h, amb una durada de 45 minuts, al Teatre Principal d’Olot. Gairebé 300 alumnes de 2n d’ESO dels instituts Bosc de la Coma, Escola Pia, Greda i Cor de Maria Interpretaran una dansa contemporània amb la direcció coreogràfica i assistent de formació: Marta Móra. Els alumnes han estat practicant la coreografia durant el curs i faran tot el possible per interpretar-la com millor puguin.
En un assaig tot està mig fet. Entrem al Teatre Principal d’Olot per veure com avança la coreografia. El ball que proposa Pere Faura és original i atractiu per als i les intèrprets de 2n d’ESO. És divertit participar d’una nova activitat. És una primera trobada entre els diferents grups i es comprova com hi ha alumnes que els falta aprendre millor la coreografia. Falta que les imatges tinguin qualitat, falta la fluïdesa necessària perquè transmeti l‘emoció que es vol rebre des del pati de butaques.
Aquest esdeveniment ha semblat una mica avorrit i podria haver estat més elaborat. El públic pensa que falta coordinació en alguns instants de la coreografia, hi ha poca fluïdesa i sembla que falta assajar més per acabar de perfeccionar el ball. La il·luminació podria estar més elaborada, les imatges són de poca qualitat i alguns alumnes els falta saber la coreografia. Cal esmentar que és un ball original i atractiu pels joves ballarins/es, és divertit d’anar a veure ja que és una gran experiència pels alumnes de 2n d’ESO en provar una activitat nova.
La il·luminació en aquest primer assaig conjunt, com la incertesa de la coreografia, li falta enfocar; és a mitja llum. Cal posar-hi imaginació per suposarà com brillarà el dia de l’estrena. Quan tothom s’entregui del tot s’aconseguirà una coreografia elaborada que serà divertida de veure i d’interpretar. És qüestió de tenir fe amb que creixi la intensitat.
Article elaborat dins de la col·laboració entre Mapadeball i Joves Periodistes Culturals.